//=$col1_visible;?>
//=$col1_visible;?>
//=$col1_visible;?>
Afspraak maken
Afspraak maken
//=$text05;?>Het spreekuur wordt gehouden op iedere werkdag. Voor het spreekuur moet u altijd vooraf een afspraak maken.
U kunt voor een afspraak de praktijk bellen op werkdagen tussen 08.00 tot 10.30 uur.
Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid uw eventuele klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
Meer tijd
Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, we kunnen er rekening mee houden in onze agenda.
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
Niet verschijnen op afspraak
Helaas komt het steeds vaker voor dat patiënten niet verschijnen op een afspraak.
Afhankelijk van het tijdstip van de gemaakte afspraak is het ook denkbaar dat het niet tijdig lukt de afspraak af te zeggen. Wij gaan er echter van uit dat u de assistente zo snel mogelijk hiervan op de hoogte probeert te stellen. Ook achteraf horen wij dit graag van u.
Patiënten die zonder opgaaf van reden vaker wegblijven duperen de praktijk en andere patiënten.
Gezien het feit dat dit niet meer incidenteel, maar regelmatig gebeurt, zijn wij genoodzaakt vanaf 1 oktober 2018 de volgende regel ( conform landelijke richtlijnen LHV; Landelijke Huisartsen Vereniging) in te voeren:
Indien u voor de tweede keer, zonder opgaaf van geldige reden niet verschijnt, zullen wij u een factuur van € 20,- sturen.
Deze nota wordt niet door uw verzekering vergoed en zal dus door uzelf moeten worden betaald.